Overview
UIGestureRecognizer is an abstract base class for concrete gesture-recognizer classes. A gesture-recognizer object—or, simply, a gesture recognizer—decouples the logic for recognizing a gesture and acting on that recognition. When one of these objects recognizes a common gesture or, in some cases, a change in the gesture, it sends an action message to each designated target object.
Apple Developer Documentation
UIGestureRecognizerClassはベースとなる抽象クラスでジェスチャーを認識するクラスで色々できるみたいですね。
基本的には各動作毎にサブクラスがあるのでそちらを使っていく感じでしょうか。
UITapGestureRecognizer | タップ |
UIPinchGestureRecognizer | ピンチイン,ピンチアウト(呼びなれないですが拡大や縮小でやってるジェスチャ) |
UIRotationGestureRecognizer | ローテーション(回転ですね。ゲームでバルブを回す時とかにやった気がします) |
UISwipeGestureRecognizer | スワイプ |
UIPanGestureRecognizer | パン(ドラッグのことだそうです) |
UIScreenEdgePanGestureRecognizer | エッジ(角)からのドラッグ。ページめくる時とかに使いそうなきがします |
UILongPressGestureRecognizer | 長押し。タップし続けるやつ |
XcodeのObject Libraryだとこの辺。EDGEはないですね。